Om meg

Bildet mitt
Voksen dame med kronisk hundegalskap og skapertrang. Lurer du på noe ang. det jeg har laga,f.eks om du har lyst til å komme og se på noe, så send gjerne en melding til cockerrebel@gmail.com .

onsdag 28. mars 2012

Barneklær

Ofte er det stoffene jeg har i hyllene mine som setter i gang kreative prossesser, så også denne gangen.

Det startet med et soppstoff i jersey:

Jeg syntes dette stoffet passet til ei romslig T-skjorte; det går da mot sommer, gjør det ikke?
Men da jeg hadde sydd T-skjorta, så så den så ensom ut, stakkars. Den måtte få ei bukse som passet til!
Buksa sydde jeg i herlig velour, kanta den med brun ribb og sydde å lommer i soppstoffet.



Og nå skjedde det som ofte skjer med meg; flere ideer dukket opp og krevde å bli virkeliggjort. En gjeng med aper ville være med på moroa, og det fikk de jo!



Her er den grønne velourbuksa sammen med apegenseren:



Og til slutt måtte jeg leke meg litt :-)


Knytebukse i bomullsjersey med naiv bilapplikasjon . Bilen har fått knapper til hjul og teksten "Liten & Sprelsk.
Knytebukser er praktiske fordi de passer lengre enn andre bukser pga at knytinga kan slakkes.

Alle disse plaggene er sydd etter målene til 68 cm størrelse med litt ekstra bevegelsesvidde lagt til. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar