Om meg

Bildet mitt
Voksen dame med kronisk hundegalskap og skapertrang. Lurer du på noe ang. det jeg har laga,f.eks om du har lyst til å komme og se på noe, så send gjerne en melding til cockerrebel@gmail.com .

torsdag 27. desember 2012

Inspirasjon i fiolett og blågrønne toner

Jeg har visst helt glemt å blogge!
 Det skyldes nok to ting:  jeg har hatt det travelt og det der så enkelt å bare legge ting ut direkte på Facebook.

Det har blitt mye sying av luer, panneband og annet med broderier på.  Morsomt det, men jeg har savnet å lage noe jeg ikke helt vet hvordan blir på forhånd. Jeg er av den typen som synes det kan bli litt kjedelig å vite resultatet på forhånd, med andre ord alt annet enn en kontrollfreak.  Når man bare hopper i det , så kan mye spennende skje! Selvfølgelig kan det av og til hende at det blir bare tull som ikke kan brukes, men det får våge seg!

I går samlet jeg sammen noe garn som forhåpentligvis skal bli noe spennende, enten en tunika eller en kjole:
ull, alpakka og cotton viscose

Jeg har en slags arbeidsidé som inkluderer strikk, hekling og søm. Først tenker jeg å strikke et fantasimønster som skal bli en del av stykket fra brystet å ned. Foreløpig er jeg kommet så langt:


Siden de fleste av oss helst bør ha stripene på langs heller enn på tvers, så tenker jeg å bruke det på tvers av strikkeretninga.

For noen år siden hekla jeg en lang tunika fra en av  Tine Solheims bøker. Begynte også på en til av samme mønsteret, men siden jeg synes det er innmari kjedelig å bruke andres mønster, så ble nr 2 aldri gjort ferdig. Men nå kan kanskje det halvferdige arbeidet komme til nytte?


Litt skrukkete er det, etter å ha ligget nedpakket i flere år... Måler ca 45 cm i diameter. Jeg tenker det kan brukes over en knersj velour og syes sammen med strikkearbeidet.
Men noen helt klar plan har jeg ikke, jeg satser på at materialene snakker til meg underveis og sier hvordan de vil kombineres :-).

Selv om jeg sjelden bruker andres mønstre, så lar jeg meg gjerne inspirere. Og det som satte prossessene i gang denne gangen, var denne boka :


Jeg har også lekt meg litt med lue-og halsmønsteret mitt, og kombinert med hekling. Da blir det jålebertesett :-)



Det filolette settet er solgt, men de andre to er ledige for passende jåleberter!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar