Om meg

Bildet mitt
Voksen dame med kronisk hundegalskap og skapertrang. Lurer du på noe ang. det jeg har laga,f.eks om du har lyst til å komme og se på noe, så send gjerne en melding til cockerrebel@gmail.com .

søndag 11. mars 2012

Vårmodus...

Vårfølelsen slipper ikke taket, til tross for våt snø i dag.

I dag har jeg plassert våren på et trekk til presskanne:

Jeg har brukt quiltestoff fra den lokale butikken, foret er grovt bomullslerret fra S&S, og den er selvfølgelig vattert for å holde bedre på varmen.

Tulipaner må det være; det er mine yndlingsblomster, her i en litt naiv stil. Stilkene er sydd med tett sikk-sakk i vanlig sytråd,


På sidene er det sydd på blonder i sart grønt.

Trekket lukkes med en klaff med borelås. Siden jeg liker et litt røft uttrykk, så har jeg valgt å kante klaffen med overlocken i en mørkerød farge som har et visst slektskap med den dypeste fargen på tulipanene uten å matche helt.


Klaffen har også fått dekorasjon av små, grønne blomster klipt av en blonde.

...og jammen ble jeg ferdig med et trekk til: Sommerhjerter kaller jeg dette:


Da mangler bare høst og vinter før hele året er dekket. Får se om jeg gjør det nå snart, eller om jeg venter noen måneder.

3 kommentarer:

  1. Denne var råfin, Gro! Så lur du er, jeg hadde aldri klart å tenke ut noe så smart til en presskanne. Bruker alltid å skynde meg å drikke opp for at den ikke skal bli kald... ;)

    SvarSlett
  2. Jeg har nok ikke funnet på det selv, men hvor jeg har ideen fra, se det husker jeg (som vanlig) ikke. Har lyst til å lage flere slike. Etter vår kommer jo sommer, og deretter....
    Får se hva det blir til, har jo ofte flere planer enn jeg klarer å gjennomføre!

    SvarSlett
  3. Så flink du er:)) De holder nok lenger på varmen for de som drikker kaffe;)

    SvarSlett