Om meg

Bildet mitt
Voksen dame med kronisk hundegalskap og skapertrang. Lurer du på noe ang. det jeg har laga,f.eks om du har lyst til å komme og se på noe, så send gjerne en melding til cockerrebel@gmail.com .

søndag 15. april 2012

Sommersøtt sett

Den ene ideen følger den andre...for tiden er det mye kombinasjoner av søm, strikking og hekling, noe som blant annet har resultert i dette settet:


Den lille, lette bolerojakken er strikket i bommullsgarn og kantet med hekling. Lukkes med knytting . Oppskriften er min egen og ble til underveis. 

Den snuppete kjolen er sydd i bomullsstoff kjøpt på den lokale garn-og stoffbutikken. Hals og ermer er kantet med rød isoli. Jeg vurderte å bruke rosa, men dersom det blir for perfekt match, så synes jeg det kan bli litt kjedelig...derfor røde kanter.



For at kjolen skal være lettere å få på, så er det en splitt foran som lukkes med sydd "knapphull" / hempe og en rød , litt retro tøytrekt yknapp som jeg synes passer ypperlig til dette stoffet.

Som avslutning på settet har jeg strikket sandalsokker som har fått hen liten heklet bord på i samme farge som jakka. Jeg kaller det sandalsokker fordi de har kort skaft; hensikten er bare at de skal pynte opp litt og være med på å binde sammen antrekket. Sokkene er i str. 21-23.


De to siste bildene er tatt mens plaggene ligger på et bord, og da blir det dessverre litt snodige proporsjoner. Jeg håper likevel at det som skal vises, vises.

Kjolen er i str 92 og jakka 2-3 år.


2 kommentarer: