Om meg

Bildet mitt
Voksen dame med kronisk hundegalskap og skapertrang. Lurer du på noe ang. det jeg har laga,f.eks om du har lyst til å komme og se på noe, så send gjerne en melding til cockerrebel@gmail.com .

torsdag 1. desember 2011

Den triste siden av saken...

Oh , my darling,
oh, my darling,
oh, my darling Clementine,
thou are lost and gone forever,
dreadful sorry, Clementine....

Lille Klementine lå kald i valpekassen denne morgenen....så trist når sånt skjer.
Fikk et lite forvarsel i går da jeg syntes hun så litt tørr ut og ikke hadde lagt på seg slik de andre hadde. I natt prøvde jeg å gi henne tillegg i tilfelle hun ikke klarte å suge hardt nok, men hun ville slettes ikke ha.

Å miste en valp eller flere er den triste siden av det å være oppdretter, men en side man må være forberedt på. Parringer foregår oftest over flere dager, og dersom tispa føder litt tidlig, så vil de valpene som eventuelt er fra den siste parringen være mer uferdige.

Det er nok med tanke på slike opplevelser at noen velger å bare ha nummer på valpene og kanskje fortelle hvor mange valper det ble før de er ganske sikre på hvem som overlever, men det får jeg ikke til... Så snart jeg har funnet noe jeg synes kjennetegner den enkelte, så får de et navn som jeg bruker så lenge de er hos meg.

Nå krysser jeg fingrene for de resterende 6 i B-gjengen, de virker livlige, lubne og friske alle sammen. Måtte de fortsett slik !



2 kommentarer:

  1. Det er veldig leit å finne døde dyr, og i sær valpe, kan jeg tenke meg. Man får et lite sjokk med det samme. Selv vi som har mange dyr synes det er trasig å finne kje, geiter eller kaniner som plutselig er dødd av seg selv. Håper de gjenværende valpene klarer seg. Du får nok barselbesøk om ei stund, men vi skal klare å vente ei god stund ennå. :)

    SvarSlett
  2. Døden er alltid en ubuden gjest....

    Det blir koselig med besøk om to-tre uker :-)

    -Sprelska

    SvarSlett