Om meg

Bildet mitt
Voksen dame med kronisk hundegalskap og skapertrang. Lurer du på noe ang. det jeg har laga,f.eks om du har lyst til å komme og se på noe, så send gjerne en melding til cockerrebel@gmail.com .

søndag 22. januar 2012

Hekla ørehetter

Når man har hunder med lange ører, så er ørehetter lurt å ha. Jeg har pleid å sy dem, men fikk et tips om at det kan være bra å hekle dem fordi det blir luftigere. Da måtte jeg selvsagt gjøre et forsøk!

Første hette var tiltenkt cockervalp fra 2 måneder og litt oppover i alder.


Hetta ble litt mindre enn tenkt, men passer jo Camelia som har den på her. Hun er 8 uker gammel. Hetta ble såpass liten at jeg ikke behøvde sette i strikk. Jeg ble tillstrekkelig fornøyd til å prøve på ei hette til voksen cocker også:



Her er Floora modell. Jeg tenker det er lurt å sette i strikk både oppe og nede siden hetta sikkert kommer til å utvides ved bruk, men foreløpig sitter den bra også uten strikk.

Detaljbilde av nettheklinga  i sort og sølv midt på:

Detaljbilde av borden nede som har "heklabobler" i rødt.


 
Bortsett fra sølvgarnet, så er det tynn babyull som er brukt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar