Om meg

Bildet mitt
Voksen dame med kronisk hundegalskap og skapertrang. Lurer du på noe ang. det jeg har laga,f.eks om du har lyst til å komme og se på noe, så send gjerne en melding til cockerrebel@gmail.com .

torsdag 3. mai 2012

Vognteppe til besvær

Av en eller annen grunn fikk jeg lyst til å sy et vognteppe, og det i duse farger. Muligens en motreaksjon på alle knallfargene jeg har brukt i det siste.
Stoffene jeg valgte var kremfarga, nesten hvite, med gylne og diskrete mønstre :




Senteret i teppet er 30 x 40 cm, kantet med hvit bommullsblonde og med et applikert hjerte i midten:

På dette bildet er fargene mest korrekte og alle stoffene vises.

Så skulle teppet quiltes og kantes....og da begynte moroa.  De fire hjørnekvadratene er quilta med lys rosa tråd, alt annet med hvitt. Men av en eller annen merksnodig grunn klarte jeg å få brett på bakstykket ( som forresten er rosa) slik at det ble sydd fast dobbelt og alt ble bare rot. Så da var det ingen vei utenom sprettekniven. I tillegg plagdes jeg med maskinen slik at stingene ble stygge og løse - mer spretting.....
Resultatet er greit nok på forsiden, men baksiden er jeg ikke mye fornøyd med!
Mye jobb for noe som ikke ble slik jeg hadde tenkt.

Dersom noen har lyst på dette teppet, så ta kontakt på cockerrebel@gmail.com
Jeg selger det for yderst litt mer enn materialkostnad.


Jeg hadde kanta det med samme stoffet som det applikerte hjertet. Siden jeg ikke ble så fornøyd, så bestemte jeg meg for ikke å ferdigstille lukkekanten med håndsøm, men sydde "in the ditch".  Resultatet ble slik:





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar